top of page
Beautiful Landscape
Wat kost belasting jou als zzp'er per jaar?

Gemiddelde kosten derden

Per jaar

Boekhouder:                                          50 euro p/m   600 euro

Los aangifte inkomstenbelasting:                         250 euro

Los 4x aangifte omzetbelasting         50 euro p/kw  200 euro

Online boekhoudprogramma:         12,50 euro p/m  150 euro

Anchor 1
Grafiek voor op website over jaarkosten 200.png

 

Voor het uitbesteden van je belastingzaken kan je als zzp'er al gauw honderden euro's per jaar kwijt zijn. Of dat nu gaat om losse aangiftes of om een boekhouder die je in dienst neemt. Of je neemt een online boekhoudprogramma en weet nog steeds niet of je alles correct verwerkt.

​

Met een belastingcursus word je uitgebreid voorbereid om zelf te snappen wat er van je verwacht wordt als ondernemer op het gebied van belasting en hoe je je eigen aangiftes doet. Een eenmalige investering die zich dubbel en dwars terugbetaalt!

​

​

​

Belastingcursus


Belasting als zzp'er

De belastingcursus 'Belasting als zzp'er' gaat als volgt te werk:

​

 

1. Jij plant een gesprek in.

​​

2. Jij geeft (eventueel) aan welke specifieke vragen je zelf hebt.

​

3. In een gesprek van twee à drie uur bespreken we al je vragen en behandelen we in ieder geval de volgende onderwerpen:
 

  • Hoe doe je aangifte btw en inkomstenbelasting;

  • Welke btw kun je terugvragen;

  • Wat zijn zakelijke kosten;

  • Hoe zet je je eigen administratie op;

  • De Kleineondernemersregeling (KOR) wel/niet;

  • Ondernemersfaciliteiten / belastingbesparing;

  • Hoeveel inkomstenbelasting kun je verwachten.
     

4. Je krijgt na de cursus éénmalig de kans om mij mee te laten kijken of je de uitgelegde stof goed toepast in je aangifte btw, inkomstenbelasting of in de verwerking van je administratie.

jeroen_orgineel.jpg


Introductie in boekhouden

De belastingcursus 'Introductie in boekhouden' gaat als volgt te werk:

​

1. Jij plant een gesprek in.

​​

2. We bespreken jouw bedrijfsmodel en de transacties en alle andere mutaties die in de boekhouding moeten worden verwerkt.

​

3. Ik stel een document op die als handleiding gebruikt kan worden om alle besproken relevante zaken in de boekhouding te verwerken (e-boekhouden). We plannen een één-op-één-gesprek waarop we de handleiding doornemen..

​

4. We prikken samen een moment drie maanden verder, waarin we samen doorlopen of de boekhouding goed verloopt. Ook kan je dan nog vragen stellen. Zo kun jij het vanaf dat moment allemaal zelf gaan doen! 

GettyImages-1272319404_ravid.jpg

Je belastingzaken zèlf op orde.

bottom of page